12 Oca 2013

Lezzet Denemeleri: Muzlu Fındık Kıtırlı Muffin

 
Son lezzet denemem okuma listeme yeni katılmış harika bir blogdan. Tariflerine bayıldım ve üç tane birden denedim Fotoğrafların ikisini çekmeyi unuttum ve bir sonraki defaya kaldı postları artık :)
Blogun adresi: http://yemekbahane.blogspot.com/
 
Muzlu Fındık Kıtırlı Muffin
 
Malzemeler (12 adet muffin için)
 
1,5 su bardağı un
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1/2 çay kaşığı tuz
3 adet büyük olgunlaşmış muz
3/4 su bardağı toz şeker
1 adet yumurta
1/2 su bardağı tereyağ 
 
Üzerindeki kıtır için:
 
1/3 su bardağı esmer toz şeker
1 yemek kaşığı un
1 tatlı kaşığı tarçın
1/2 su bardağı çekilmiş fındık
1 yemek kaşığı tereyağ
 
 
Yapılışı :
 
Fırını 180 derecede ısıtıyoruz.
Derin bir kasede ezilmiş muz, toz şeker, yumurta ve margarini mikserle iyice çırpıyoruz.
Başka bir kasede kuru malzemeleri karıştıyoruz.
Muzlu karışıma kuru malzemeleri ilave edip homojen bir karışım elde edene kadar çırpıyoruz.
Muffin kalıplarının içerisine kağıtları yerleştirip, 3/4 seviyede kek harcı ile dolduruyoruz.
Başka bir kasede üzerindeki kıtırı elde etmek için şeker, un, tarçın ve çekilmiş fındığı yağ ile ovuyoruz. Kırıntı halinde olması gerekiyor.
Bu kırıntıyı keklerin üzerine serpiştirip fırına veriyoruz.
Üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz. Kürdan/bıçak ile keklerin içinin pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.
 

2 yorum:

  1. Cok teşekkür ediyorum övgü dolu sözler için elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Lezzet dolu tarifleriniz için ben teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails