9 Tem 2010

Ben Mecnun..

 

Ben Mecnun, Efendim Hilleli Mehmed Fuzuli'nin dizelerinde yaşayan köle... Çilek idim kazanlara attılar, kağıt diye pazarlarda sattılar. Hücrelerim iki tomarı doldurmuştu, Bağdat çarşısında iki koyuna takas edildim ve kendimi Hilleli lirik şairin kulu bildim. Onun evinde aşkı tanıdım, sonra acıya alıştım, aşk mektebinde yıllar yılı Leyla'yı çalıştım. Yazıldım, kitap oldum;dile geldim, söyledim, hitap oldum.
Ben Kays!.. O muhteşem köle!..


İskenden Pala'nın Babil'de Ölüm İstanbul'da Aşk isimli ilk romanını okuyorum.. Yıllar önce satın alınmış fakat yazarın diğer kitaplarına tercih edilememiş bir kitaptı.. Katre-i Matem'i bile bundan önce okudum :) Ama Katre-i Matem kadar olmasa da çok içten , harika bir kitap..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails