29 Haz 2011

Türkçe Olimpiyatları


Önceki gece Türkçe Olimpiyatlarını izlemeye gittim. İlginç bir duygu. Neden mi? Çektiğim fotoda o salona toplanmış kalabalığın bir kısmını görüyorsunuz. Bu kadar insan, Türkçe öğrenmiş çocukları izlemeye gelmiş. Kimi hayran hayran gülümseyerek, kimi de mutluluk ve gurur gözyaşlarıyla izliyor.
Şöyle bir ortam düşündüm.. İngiltere'de böyle bir kalabalık oturmuş İngilizce şarkılar okuyan çocukları gözyaşlarıyla izliyorlar. Bu çok komik olurdu. Ama bu konuda Türkçe'nin ne farkı var? Acaba bu sevincin sebebi Türkçe'nin ilk defa yabancılar tarafından öğrenilmek isteniyor olması mı? Olamaz. Çünki eski devirlerde de Türkçe ilim amaçlı bile çok tercih edilen bir dildi. Yoksa böyle bir ilgiyi haketmediği halde şu an öğrenilme talebinin olduğunu düşünmeleri mi bu sevincin sebebi? Eğer düşünce buysa durum çok vahim zaten.
Her şekilde anlayamıyorum. Eğer sizin bir açıklamanız varsa lütfen beni aydınlatın.

Herşey bir yana.. Performansları güzeldi.
(Bu çocuklara öğretilen Türk halk oyunları mevzuuna hiç girmiyorum.)

1 yorum:

Related Posts with Thumbnails